9 december 2022

STATSMINISTERN LJÖG OM BELÄGGNINGEN FÖR ATT KUNNA INFÖRA MER RESTRIKTIONER OCH STÄNGA NED DANMARK

I måndags avslöjade Berlingske Tidning att SSI – Danmarks motsvarighet till Folkhälsomyndigheten, i över ett års tid, på konstgjord väg – på grund av politisk tryck, manipulerat upp det verkliga beläggningstalen hos sjukvården, för att få det att framstå som att sjukvården var mer belastad än den i verkligheten var.

När Region Hovedstaden rapporterade att de hade 203 inlagda 2021-12-28, ökades dessa 203 hos Danska folkhälsomyndigheten SSI, med drygt 55% till 315. Efter BT:s reportage, sänktes siffran något, till 275.

”Region Hovedstaden 28. december 2021 havde oplyst, at de havde 203 indlagte, hvor de ifølge Statens Serum Instituts tal havde 315. Men en uges tid senere, nemlig 5. januar, var det tal oppe på 275 indlagte.”

Igår, 2022-01-06, rapporterade BT, att Danmarks statsminister Mette Frederiksen, avsiktligen använt missvisande och kraftigt vilseledande beläggningssiffror för att kunna stänga ned Danmark.

”Statsminister Mette Frederiksen har blandt andet brugt misvisende indlæggelsestal til at argumentere for coronarestriktioner.”

”Tilbage i februar 2021, da regeringen præsenterede en gradvis genåbning af samfundet efter vinterens nedlukning, lød det fra statsministeren, at det ikke var muligt at åbne yderligere med henvisningen til, at lempelser kunne resultere i 870 indlagte i midten af april.

Så galt gik det dog ikke. Langtfra. Den 16. april 2021 var indlæggelsestallet 51.”

När kommer vi att kunna få läsa om liknande reportage i Sverige, istället för den alarmreportage och injektionspropaganda, som hittills varit svenska journalistkårens huvudfokus?

För att ge ett exempel från samma dag, i Expressen/GT om hur det ser ut i det fortsatt indoktrinerande Sverige:

Avdelningen full av smittade födande (1)

SPRIDNINGEN AV CORONAVIRUSET (2) Publicerad 6 jan 2022 kl 13.40

Östra sjukhusets förlossningsavdelning som använts för covidpositiva var i måndags full, för första gången sedan pandemin började. Av de elva födande kvinnorna var endast en vaccinerad. (3)

Axel LundqvistLeotrim Jusufi


– Alla partners och patienter som kommer in screenas. De kom in med ett positivt covidtest, säger hon”. (4)

”Ronaghi påtalar att det bara var en av de som låg inne i måndags som var vaccinerad”. (5)

”– Vi önskar och vill verkligen att alla vaccinerar sig, för att skydda sig själva och bebisen i magen, säger hon”. (6)


MINA KOMMENTARER

  1. Expressen använder en extra dramatisk rubrik med både orden ”smittade” och ”födande”
  2. Expressen använder en extra dramatisk underrubrik – för att ytterligare öka på paniken att mördarviruset sprids hela tiden.
  3. Expressen berättar att endast en av elva var vaccinerad. Dock inga frågor om hur många injektioner de andra hade tagit.
  4. Expressen berättar att alla patienter screenas, för att ytterligare understryka allvaret.
  5. Expressen upprepar budskapet att endast en var vaccinerad.
  6. Expressen avslutar med en extra säljpitch – med en uppmaning särskilt riktad till gravida att injicera sig, och de exceptionellt känsloladdade orden, ”bebis i magen”, utan att hänvisa till någon oberoende vetenskaplig studie som ger stöd för pitchen.

Sammanfattningsvis har journalisten dessutom ”råkat” ”glömma” att framföra att ingen var där för vård av covid-19, utan alla med största sannolikhet mådde alldeles utmärkt, bortsett från att föda barn det vill säga.

Det hade ju kunnat gå att skriva att de flesta inte blir allvarligt sjuka av covid-19 och särskilt inte av Omikron. Men då hade det ju så klart förstört Pfizers reklam, dvs ”att injektionerna skyddar mot allvarlig sjukdom”.

Journalisten följer i artikeln heller inte upp med den självklara frågan, ”Hur många gravida har hittills förlorat sitt barn på grund av att inte vara injicerad?”.

Det finns för övrigt en hel del anmälningar om biverkningar där biverkningen har varit missfall och spontan abort

För den som vill läsa nyheter från riktiga journalister med yrkeshedern i behåll, är det således tydligen danska medier som gäller.

Lite extra roligt blir det att det endast krävdes en dansk reporter för ett riktigt reportage, Anne Katrine Restrup, medans det för den svenska tidningens skrämselpropagande, krävdes två, Axel Lundqvist och Leotrim Jusufi.

Källa:

https://www.bt.dk/politik/ssi-har-bevidst-brugt-kunstigt-hoejt-corona-tal-i-over-et-aar-det-lugter-af

https://www.bt.dk/politik/mette-frederiksen-har-brugt-misvisende-indlaeggelsestal-til-at-lukke-landet-ned

https://www.expressen.se/gt/avdelningen-full-av-smittade-fodande/

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att använda sidan, samtycker du till att all information som finns eller presenteras på denna webbplats inte är avsedd för någon form av diagnos, medicinsk behandling eller rekommendation, utan att den endast presenteras för utbildningsändamål av intresse för personligt bruk för läsaren, som själv tar fullt ansvar för dess användning. För ytterligare information och om sidans användande av så kallade kakor, GDPR, se även sidans  Integritetspolicy.